مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 05:252021-02-07پزشكي

ترشح هورمون رشد کودکان از ساعت 10 شب تا 2 بامداد


یک متخصص تغذیه رشد قدی کودک را بیش از هر چیز تحت تأثیر عوامل ژنتیکی دانست و گفت: تغذیه صحیح و اصولی، فعالیت فیزیکی کافی، خواب منظم و کافی و پرهیز از تنش و استرس از جمله عوامل محیطی هستند که زمینه ژنتیکی را در رشد قدی کودک به حداکثر می رسانند.

- ایسنا/همدان یک متخصص تغذیه رشد قدی کودک را بیش از هر چیز تحت تأثیر عوامل ژنتیکی دانست و گفت: تغذیه صحیح و اصولی، فعالیت فیزیکی کافی، خواب منظم و کافی و پرهیز از تنش و استرس از جمله عوامل محیطی هستند که زمینه ژنتیکی را در رشد قدی کودک به حداکثر می رسانند.

دکتر سارا صافی در گفت وگو با ایسنا، به نگرانی والدین در رابطه با رشد قدی فرزنداشان اشاره و اظهار کرد: برخی از پدر و مادرها به علت نگرانی از رشد قدی فرزندانشان، با مراجعه به پزشک و استفاده از انواع مکمل ها در تلاش هستند تا به رشد قدی کودکان خود کمک کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: این اقدامات علاوه بر ایجاد اضطراب در کودک، عوارض ناشی از مصرف زیاد و خودسرانه مکمل ها را به همراه دارد که نه تنها کمکی به رشد قدی کودک نمی کند بلکه شرایط را بدتر می کند.

وی رشد قدی کودک را بیش از هر چیز تحت تأثیر عوامل ژنتیکی دانست و افزود: این عوامل ژنتیکی از پدر و مادر و یا نسل های دورتر مانند پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، دایی، خاله و یا عمه به ارث می رسد بنابراین ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترشح هورمون رشد کودکان از ساعت 10 شب تا 2 بامداد

ترشح هورمون رشد کودکان از ساعت 10 شب تا 2 بامداد