مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-07اقتصادي

کانون سهام داران خرد تشکیل می شود/ تغییر دامنه نوسان از روز شنبه


سخنگوی شورای عالی بورس با تشریح چهار تصمیم شورای عالی بورس، از تغییر دامنه نوسان از روز شنبه، حذف قیمت گذاری دستوری و نیز تشکیل کانون سهام داران حقیقی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سنا، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه دامنه نوسان از روز شنبه 25 بهمن ماه، تغییر می کند، ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت 6 درصد خواهد بود.

البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از 72 ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه 25 بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیارات سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار، تغییراتی اعمال شود.

همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهام داران عمده الزام کند.

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: همچنین اعتبار خرید کارگزاری ها به 60 درصد تغییر پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رصد بازار سرمایه وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار است، اظهار داشت: کاهش دامنه نوسان به منفی دو درصد به این دلیل است که سرمایه گذاران فرصت بیشتری برای بررسی و تحلیل وضعیت سهام خود داشته باشند و ارزش دارایی شان از بین نرود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون سهام داران خرد تشکیل می شود/ تغییر دامنه نوسان از روز شنبه

کانون سهام داران خرد تشکیل می شود/ تغییر دامنه نوسان از روز شنبه