مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 07:502021-02-07اقتصادي

خودکفایی برنج در انتظار کلید تدبیر/ مجمع نمایندگان گلستان چاره جویی کنند


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه معضلات خشکه کاری شالی در استان برطرف شده است از شالی کاری به روش خشکه کاری در سطح 3 هزار و 500 هکتار اراضی استان خبر داد.

- مختار مهاجر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان پیرامون آزادسازی برنج اظهار کرد: دوست داریم کشاورزان محصولی بکارند که درآمد آنها بیشتر شود، البته باید به فکر ذخایر زیرزمینی هم باشیم، از طرفی در شمال استان 2.

4 متر به طور متوسط تبخیر داریم، اگر آب در معرض نور خورشید قرار بگیرد بخار می شود، در مصوبه آزادسازی کشت برنج تناقضی دارد که دنبال اصلاح آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار هکتار اراضی گلستان نسقی است، تصریح کرد: این مساحت اراضی استان که برای کشت شالی استفاده می شود آب آن از طریق قنوات، چشمه ها، رودخانه ها و آب های سطحی قابل تامین است، اگر کشاورزان برنج نکارند با این حجم آب چه کنند، نمی توان این آب را ذخیره کرد و یا آب چشمه را قفل زد.

* خودکفایی برنج در انتظار کلید تدبیر/ مجمع نمایندگان گلستان چاره جویی کنند رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: 20 هزار هکتار اراضی داریم که حق آبه رودخانه ای در آب بندان ها دارند و یا در نوار ساحلی هستند که باتلاقی دارند و امکان زراعت دیگری جز شالی وجود ندارد، سقف 35 هزار هکتار کشت برنج برای استان گلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی برنج در انتظار کلید تدبیر/ مجمع نمایندگان گلستان چاره جویی کنند

خودکفایی برنج در انتظار کلید تدبیر/ مجمع نمایندگان گلستان چاره جویی کنند