مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-07اقتصادي

تولید کود فسفاته افزایش می یابد/ تامین 50 درصد نیاز کشور در بوشهر


مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به راه اندازی دو کارخانه تولید کود فسفاته در استان، گفت: 50 درصد کودهای فسفاته کشور در استان بوشهر تولید خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاپور رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین و تدارک کودهای شیمیایی را به عنوان یک برنامه مهم در اولویت کاری داریم و در این راستا تلاش شده تا نیازهای کشاورزان در زمان مناسب تأمین و خدمات مورد نیاز ارائه شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم استان بوشهر در تأمین کودهای شیمیایی خاطرنشان کرد: وجود صنایع پتروشیمی در عسلویه این امکان را برای تأمین بخش زیادی از کود مورد نیاز کشور فراهم کرده است.

افزایش تأمین کود مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر افزود: سالانه سه میلیون کود شیمیایی شامل انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه مورد نیاز بخش کشاورزی است که دو هزار و 400 تن آن کودهای اوره است.

وی با بیان اینکه 50 درصد از کود اوره کشور از پتروشیمی در عسلویه تولید می شود اضافه کرد: سهم استان بوشهر از محل پتروشیمی عسلویه 956 هزار تن کود اوره است که 80 درصد توسط شرکت خدمات حمایتی و 20 درصد توسط تعاون روستایی تأمین می شود.

رضایی با بیان اینکه امسال 857 هزار تن کود اوره به نقاط مختلف کشور حمل شده است، ادامه داد: 90 درصد سهم ابلاغی امسال تأمین و به مراکز توز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کود فسفاته افزایش می یابد/ تامین 50 درصد نیاز کشور در بوشهر

تولید کود فسفاته افزایش می یابد/ تامین 50 درصد نیاز کشور در بوشهر