مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 11:002021-02-07فرهنگي

مطالعات باستانی شناسی نقوش صخره ای کمرمقبولا انجام می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برنامه پژوهشی بررسی باستان شناسی و مستندسازی نقوش صخره ای و معادن قدیمی کمرمقبولا با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برنامه پژوهشی بررسی باستان شناسی و مستندسازی نقوش صخره ای و معادن قدیمی کمرمقبولا با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی انجام می شود.

مرجان اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد: این مطالعات و مستندسازی با هدف شناسایی، تدقیق مطالعات، باستان شناسی و طبقه بندی نقوش صخره ای موجود در دره داغستان و شناسایی و مستند سازی معادن قدیمی این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین حفاظت از سنگ نگاره ها، بررسی و امکان سنجی ایجاد سایت موزه فضای باز با تمرکز بر معرفی سنگ نگاره ها و معادن قدیمی از دیگر اهداف تعریف شده برای این پژوهش است.

اکبری عنوان کرد: در این برنامه تمام نقوش صخره ای موجود در محل شناسایی، تعیین موقعیت و طبقه بندی شده اند و موقعیت آن ها نسبت به تونل های قدیمی معادن و رگه های معدنی مشخص شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به این که تاکنون موقعیت دقیق رگه های معد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات باستانی شناسی نقوش صخره ای کمرمقبولا انجام می شود

مطالعات باستانی شناسی نقوش صخره ای کمرمقبولا انجام می شود