مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-07بين الملل

وزارت خارجه افغانستان: طالبان با القاعده و گروه های تروریستی ارتباط دارد


در پی انتشار گزارش اخیر سازمان ملل درباره طالبان، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد این گروه هنوز هم با شبکه القاعده و سایر گروه های تروریستی روابط محکم و نزدیکی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت که با صد جنگجوی فعال، تحت حمایت و کنترل طالبان در ولایات فاریاب و قندوز فعالیت دارند، نیز یادآوری کرده است.

وزارت خارجه افغانستان، با توجه به این یافته ها، گروه تحلیل و نظارت، وضعیت در افغانستان را چالش برانگیز و در معرض تهدیدهای گروه های تروریستی دانسته است.

این وزارت از از شرکای بین المللی افغانستان و سازمان ملل متحد خواسته است تا از موضع بر حق دولت افغانستان در برابر گروه طالبان حمایت کرده و آنان را وادار به پذیرش آتش بس کند.

در این اعلامیه آمده است: دولت افغانستان از شرکای بین المللی از جمله سازمان ملل می خواهد تا طالبان و حامیان شان را وادار به پذیرش آتش بس، پایان قتل های هدفمند و قطع رابطه با گروه های تروریستی نمایند تا زمینه برای گفت وگوهای معنادار صلح و دستیابی به راه حل سیاسی به منظور برقراری صلح پایدار در افغانستان مساعد شود.

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت دارایی آمریکا در گزارشی گفته بود که گروه طالبان هنوز هم روابط نزدیک با شبکه القاعده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه افغانستان: طالبان با القاعده و گروه های تروریستی ارتباط دارد

وزارت خارجه افغانستان: طالبان با القاعده و گروه های تروریستی ارتباط دارد