مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-07بين الملل

تأکید نمایندگان وزرای خارجه همسود بر تقویت روابط با اتحادیه اوراسیا


کمیته اجرایی همسود از نشست مشاوره ای نمایندگان وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه به میزبانی بلاروس در «مینسک» خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه کشورهای مستقل مشترک المنافع در مینسک موضوع همکاری در سال جاری میلادی را بررسی کردند.

در جریان نشست مشاوره ای نهادهای دیپلماتیک همسود تحت عنوان تعامل در چارچوب جامعه همسود در سال 2021 اعلام شد که کشورهای مذکور خواستار جستجوی راه های تقویت همکاری های اقتصادی جامعه همسود و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، تشدید تعامل آنها و همچنین پیشگیری یا رفع به موقع تعارضات در چارچوب قانونی این دو سازمان هستند.

در این نشست مشاوره ای نمایندگان آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان شرکت کردند.

نمایندگان نهادهای دیپلماتیک کشورهای فوق تلاش مشترک خود برای تقویت بیشتر و توسعه بیشتر ساخت همگرایی را تایید و به لزوم ادغام پایه قانونی جامعه همسود و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به عنوان یکی از زمینه های اصلی همکاری اشاره کردند.

شرکت کنندگان این نشست همچنین دورنمای گسترش همکاری کشورهای همسود در زمینه های امنیتی و مبارزه با چالش و تهدیدات جدید، همکاری های خارجی، بشردوستانه و اقتصادی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید نمایندگان وزرای خارجه همسود بر تقویت روابط با اتحادیه اوراسیا

تأکید نمایندگان وزرای خارجه همسود بر تقویت روابط با اتحادیه اوراسیا