مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 04:252021-02-08اقتصادي

کلاهبرداری مجازی در استان سمنان رو به افزایش است


رییس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه در دو سال اخیر کلاهبرداری مجازی در استان رو به افزایش است، گفت: برداشت پول، مزاحمت و هتک حرمت دیگر جرایم استان در این حوزه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرهنگ حسین صادقی کاشان شامگاه یک شنبه در نشستی با حضور خبرنگاران و اعضای شورای بانک های استان سمنان با موضوع جرایم حوزه سایبری و به میزبانی استانداری با بیان اینکه در دو سال اخیر جرایم فضای مجازی استان به خصوص چهار مورد اصلی شامل کلاهبرداری، برداشت، مزاحمت و هتک حرمت افزایش یافته است، بیان کرد: در سال گذشته آمارها متفاوت بود اما خوشبختانه با استفاده از رمز یک بار مصرف یا او تی پی آمار جرایم کاهش یافت.

وی افزود: قبل از رمز یک بار مصرف، برداشت از حساب مردم اولین اولویت در حوزه جرایم فضای مجازی و سایبری بود و کلاهبرداری اولویت دوم اما از سال گذشته با رمز پویا در پرونده های حوزه سایبری شاهد کاهش 80 درصدی پرونده های برداشت پول از حساب مردم بودیم.

رییس پلیس فتای استان سمنان با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری در سمنان طی 11 ماهه ابتدایی سال جاری با 34 درصد کاهش روبرو شده است، بیان کرد: سیستم بانکی در کاهش این جرایم نقش ویژه ای داشت اما متأسفانه کلاهبرداری اینترنتی رو به افزایش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری مجازی در استان سمنان رو به افزایش است

کلاهبرداری مجازی در استان سمنان رو به افزایش است