مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 04:452021-02-08اقتصادي

نَم از جان تکیه معاون الملک رخت بر می‎ بندد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام فاز مطالعاتی طرح نجات بخشی تکیه معاون الملک از نفوذ آبهای زیرزمینی خبر داد.

- امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به معضل چندین ساله نم زدگی دیوارهای تکیه معاون الملک، اظهار کرد: از حدود نزدیک به یک دهه پیش، باتوجه به نم زدگی دیوارهای تکیه معاون الملک بحث نجات بخشی این گنجینه ارزشمند تاریخی از نفوذ آبهای زیرزمینی مطرح شد.

وی تصریح کرد: باتوجه خطرات و آسیب هایی که نفوذ آبهای زیرزمینی برای این بنای تاریخی مهم داشت، از سه سال پیش بصورت جدی گام هایی برای نجات بخشی این اثر شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در این راستا اجرای مطالعات نجات بخشی بنا از نفوذ آبهای زیرزمینی به یک مشاور واگذار شد تا ابعاد مختلف موضوع را مورد مطالعه قرار داده و راهکارهایی برای آن پیدا کند.

وی از اتمام مطالعات طرح نجات بخشی تکیه معاون الملک توسط این مشاور خبرداد و افزود: طی روزهای اخیر مشاور این طرح با حضور در کارگروهی که متشکل از کارشناسان میراث فرهنگی و آب منطقه ای استان بود، نتایج مطالعات خود را اعلام و راهکارهایی را نیز ارائه داد.

قادری خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه طی دهه های گذشته وضعیت منطقه ای که بنای تکیه معاون الملک در آن قرار گرفته، از نظر ساخت و سازهای اط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نَم از جان تکیه معاون الملک رخت بر می‎ بندد

نَم از جان تکیه معاون الملک رخت بر می‎ بندد