مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 05:202021-02-08پزشكي

ضرورت تجویز سمعک برای نوزادان و شیرخواران کم شنوا


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: نوزادان و شیرخواران کم شنوا می بایست تنها به شنوایی شناس مجرب ارجاع داده شوند تا سمعک برای آنها تجویز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گیتی موللی، با عنوان این مطلب که کم شنوایی کودکان از بدو تولد قابل تشخیص است، تاکید کرد: کودک کم شنوا از بدو تولد نیاز به شنیدن دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سمعک برای کمک به کودک کم شنوا، گفت: از همین رو لازم است کودک از روزهای نخست پس از تولد سمعک دریافت کند و در پروسه توانبخشی قرار گیرد.

این اقدام سبب می شود کودکان کم شنوا، زبان و گفتار را مانند دیگر کودکان کسب کنند و مانند دیگر کودکان مدرسه بروند و آموزش ببینند.

عضو فعال انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در خصوص تجویز سمعک برای نوزادان، اظهار داشت: بر اساس آخرین بیانیه علمی در حوزه کم شنوایی نوزادان و شیرخواران، همه کودکان ناشنوا و کم شنوا از بدو تولد تشخیص داده می شوند و بلافاصله بعد از تشخیص لازم است که از سمعک استفاده کنند.

بنابراین تجویز سمعک بدون درنگ و بدون مکث و بدون از دست دادن زمان در بدو تولد باید صورت بگیرد.

موللی ادامه داد: پروسه تجویز سمعک نوزاد و شیرخوار یک برنامه مدت دار است و خانواده ها لازم است تا مدت ها مراجعه کند تا اینکه سمعک به تنظیم نهایی و مناسب برای کودک برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تجویز سمعک برای نوزادان و شیرخواران کم شنوا

ضرورت تجویز سمعک برای نوزادان و شیرخواران کم شنوا