مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 05:352021-02-08پزشكي

تجویز سمعک بدون درنگ در روزها و ماه های اول تولد حائز اهمیت است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گیتی موللی، با عنوان این مطلب که کم شنوایی کودکان از بدو تولد قابل تشخیص است، تاکید کرد: کودک کم شنوا از بدو تولد نیاز به شنیدن دارد.

- دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پیرامون کم شنوایی نوزاد گفت؛ تجویز سمعک بدون درنگ در روزها و ماه های اول تولد حائز اهمیت است عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: نوزادان و شیرخواران کم شنوا می بایست تنها به شنوایی شناس مجرب ارجاع داده شوند تا سمعک برای آنها تجویز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، گیتی موللی، با عنوان این مطلب که کم شنوایی کودکان از بدو تولد قابل تشخیص است، تاکید کرد: کودک کم شنوا از بدو تولد نیاز به شنیدن دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سمعک برای کمک به کودک کم شنوا، گفت: از همین رو لازم است کودک از روزهای نخست پس از تولد سمعک دریافت کند و در پروسه توانبخشی قرار گیرد.

این اقدام سبب می شود کودکان کم شنوا، زبان و گفتار را مانند دیگر کودکان کسب کنند و مانند دیگر کودکان مدرسه بروند و آموزش ببینند.

عضو فعال انجمن علمی شنوایی شناسی ایران در خصوص تجویز سمعک برای نوزادان، اظهار داشت: بر اساس آخرین بیانیه علمی در حوزه کم شنوایی نوزادان و شیرخواران، همه کودکان ناشنوا و کم شنوا از بدو تولد تشخیص داده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز سمعک بدون درنگ در روزها و ماه های اول تولد حائز اهمیت است

تجویز سمعک بدون درنگ در روزها و ماه های اول تولد حائز اهمیت است