مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 06:202021-02-08پزشكي

اهمیت مطالعات میان رشته ای در حل مشکلات بیماری های غیرواگیر


رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم گفت: برای کنترل دیابت، چاقی و سایر بیماری های غیرواگیر نیاز به جمع آوری داده های سلامت است که این نمونه ای از نیاز به رویکرد میان رشته ای در علم غدد درون ریز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی در اولین کنگره همگرایی در علوم غدد و متابولیسم که به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد فعالیت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم روز یکشنبه، 19 بهمن برگزار شد، اظهار کرد: نگاه همگرایانه به دانش سلامت و گردآوری صاحبنظران حوزه های میان رشته ای در کنار یکدیگر و با هدف حل مسائل واقعی نظام سلامت از مولکول تا جامعه یکی از ویژگی های فعالیت ها در این پژوهشگاه است.

رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که نگاه پژوهشگاه در سال های گذشته دیدگاهی میان رشته ای در توسعه علم بوده است، افزود: ما برای حل مشکلات نظام سلامت و تدوین مدل های پاسخگویی به نیاز های جامعه نیاز به شاخص هایی داریم که جز با بهره گیری از یک رویکرد چند تخصصی حاصل نخواهد شد.

لاریجانی افزود: با بهره گیری از رویکرد میان رشته ای در مقابل انجام پژوهش تنها در یک رشته یا حوزه، امکان حل مشکلات واقعی سلامت فراهم است و در همین راستا هنگامی که تیم های مختلف میان رشته ای به صورت تعاملی با هم همکاری می کنند، درصد موفقیت افزایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت مطالعات میان رشته ای در حل مشکلات بیماری های غیرواگیر

اهمیت مطالعات میان رشته ای در حل مشکلات بیماری های غیرواگیر