مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 06:302021-02-08سياسي

سید میرمحمد ابن موسی الکاظم؛ یکی از اضلاع مربع گردشگری مذهبی در شیراز


استان فارس، با وجود امامزادگان بلافصل یکی از مهم ترین قطب های گردشگری مذهبی در دنیا است که در این میان شهر شیراز با وجود شاهچراغ(ع)، سید میرمحمد(ع)، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در ضلع شرقی حرم احمدبن موسی شاهچراغ ، بقعه ای کوچک و زیبا با گنبدی آبی قرار گرفته است که معماری خیره کننده ای دارد.

محمد ابن موسی کاظم(ع) که در شیراز به سید میرمحمد مشهور است، فرزند موسی ابن جعفر(ع)، امام هفتم شیعیان می باشد، وی با برادرش احمد بن موسی از یک مادر هستند، او در بین شیعیان به فردی قائم اللیل، صائم النهار، اهل فضل و صلاح و تقوی شناخته شده است.

در زمان خلافت مأمون عباسی به همراه برادرش احمد ابن موسی(ع) و شیعیان و نزدیکان اهل بیت(ع) به قصد دیدار برادرشان از مدینه به سمت توس حرکت می کنند و در جنگ سختی که بین ایشان با سپاه قتلغ، حاکم عباسی فارس درگرفت از بنی هاشم عده ای کشته و عده ای هم موفق می شوند به شیراز گریخته و آنجا مخفی شوند، از آن جمله سید میرمحمد(ع) بود که توانست در این وقایع مخفی شود.

زمان و نحوه درگذشت وی مشخص نیست که به مرگ طبیعی بوده است یا شهید شده است.

آنچه مسلم است وی در خفا به کتابت قرآن مشغول بوده است و از همین راه بندگان زیادی را آزاد فرمودند، چنان که گویی از کثرت عبادت به محمد عابد مشهور گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید میرمحمد ابن موسی الکاظم؛ یکی از اضلاع مربع گردشگری مذهبی در شیراز

سید میرمحمد ابن موسی الکاظم؛ یکی از اضلاع مربع گردشگری مذهبی در شیراز