مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:052021-02-08سياسي

مهاجرت معکوس به «آلمانه» 10 ساله شد +فیلم و عکس


«آلمانه» یکی از 10 روستای مورد هدف ثبت جهانی در استان کردستان است که در 10 سال اخیر نه تنها یک خانوار از این روستا مهاجرت نکرده بلکه تمامی کسانی که از روستا کوچ کرده بودند به روستا مهاجرت معکوس داشته اند.

- مسیر دسترسی به روستا بیش از دو دهه قبل آسفالت شده و طی این سال ها دچار استهلاک شده و نیاز جدی به بازسازی دارد امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان و همیاری مردم شاهد رفع این مشکلات باشیم.

روستا خانه بهداشت دارد، اما به لحاظ امکانات دارویی و درمانی با مشکلاتی مواجه است و نیاز به تجهیز دارد امیدواریم در این زمینه نیز اقدامات لازم انجام گیرد تا مردم برای مداوا در هنگام بیماری مجبور به رفتن به شهر نشوند.

35 دانش آموز و مشکل ادامه تحصیل این عضو شورای آلمانه افزود: حدود 30 تا 35 دانش آموز در روستا تقریبا از سال تحصیلی جدید باید به دلیل نبود دبیرستان برای ادامه تحصیل به شهر بروند روستاهای اطراف هم دبیرستان ندارد.

وضعیت پسران در بحث ادامه تحصیل به مراتب بهتر از دختران است چرا که بدلیل اینکه مردم حاضر به مهاجرت نیستند بیش از 30 درصد از دانش آموزان دختر بعد از مقطع راهنمایی باید ترک تحصیل کنند.

در زمینه آنتن دهی موبایل و اینترنت و غیره مشکلاتی وجود دارد البته زیاد جدی نیست و خوشبختانه 99 درصد از دانش آموزان دسترسی به شبکه شاد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت معکوس به «آلمانه» 10 ساله شد +فیلم و عکس

مهاجرت معکوس به «آلمانه» 10 ساله شد +فیلم و عکس