مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:102021-02-08حوادث

آمار تأمل برانگیزی از ازدواج زیر 15 ساله ها در کشور


رییس سازمان اجتماعی کشور اعلام کرد: از 25 هزار ازدواجی که در 9 ماهه ابتدای سال در سن کمتر از 15 سال صورت می گیرد، 14 هزار و 629 ازدواج در سن 14 سالگی بوده و 9 هزار و 536 ازدواج نیز در سن 13 سالگی انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، تقی رستم وندی معاون وزیر و رییس سازمان اجتماعی کشور گفت: در کشور ما اساسا این کلید واژه کودک همسری جایی نه تنها جایی ندارد، بلکه کاربردی هم ندارد و در حقیقت ما با ازدواج پیش رس مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به دختران کمتر از 13 سال از آنجا که با حکم دادگاه و اثبات آمادگی و بلوغ جسمی دختران حکم قضایی برای ازدواج داده می شود، بنابراین ما چیزی به عنوان کودک همسری به معنایی که در ادبیات جهانی وجود دارد، در کشورمان نداریم یعنی در مسیر قانونی این کار انجام می شود به عنوان مثال اگر دختر 13 ساله یا کمتر از 13 سال دختر بود که قاضی حکم برای ازدواج نمی داد.

در روستاها دخترانی در سن 13 سال هستند که آمادگی جسمانی برای ازدواج دارند رییس سازمان اجتماعی کشور تصریح کرد: به جهت رعایت اقتضائات فرهنگی، اقلیمی و جغرافیایی در نقاط مختلف کشور ما در روستاها دخترانی داریم که در همین سنین 13 سال هستند و آمادگی جسمانی برای ازدواج دارند، این افراد برای ازدواج به دادگاه مراجعه می کنند و قاضی بعد از اثبات و وجود مستندات و شواهد حکم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار تأمل برانگیزی از ازدواج زیر 15 ساله ها در کشور

آمار تأمل برانگیزی از ازدواج زیر 15 ساله ها در کشور