مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 07:252021-02-08سياسي

از احیای «فرش اعتماد قزوین» تا صادرات به اروپا


سال 95 به این نتیجه رسیدم که یکی از طرح های استاد معتمد را با عنوان «فرش اعتماد قزوین» احیا کنم، پس از دو سال و نیم تحقیق و پژوهش در 22 مهر 99 از طرح رونمایی کردم و در حال حاضر 13 تخته از طرح اعتماد زیر بافت رفته است.

- ایسنا/قزوین یک کارآفرین حوزه فرش گفت: سال 95 به این نتیجه رسیدم که یکی از طرح های استاد معتمد را با عنوان فرش اعتماد قزوین احیا کنم، پس از دو سال و نیم تحقیق و پژوهش در 22 مهر 99 از طرح رونمایی کردم و در حال حاضر 13 تخته از طرح اعتماد زیر بافت رفته است.

مژگان صفی یکی از کارآفرینان و پیشرانان حوزه فرش در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از سال 75 به صورت انفرادی در بافت تابلو فرش در منزل مشغول به کار شدم و از سال 93 با تأسیس شرکت تعاونی نقش جهان بویین زهرا فعالیت خود را آغاز و اواسط سال 93 آموزشگاهی را تأسیس کردم.

وی ادامه داد: تا به امروز در زمینه آموزش بافت فرش، تابلوفرش، گلیم بافی و چرم دوزی 753 نفر را در 10 روستای شهرستان بویین زهرا آموزش دادیم و علاوه بر آن 143 نفر از خانم های شهرستان و روستاهای اطراف بویین زهرا در زمینه بافت فرش و تابلوفرش زیرمجموعه ما هستند.

این پیشران حوزه فرش متذکر شد: توانستیم فرش هایی که در منطقه بافته می شود را به استانداردهای فنی و حرفه ای نزدیک و فرش های منطبق با استانداردهای جهانی را تولید کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از احیای «فرش اعتماد قزوین» تا صادرات به اروپا

از احیای «فرش اعتماد قزوین» تا صادرات به اروپا