مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 11:002021-02-08فرهنگي

یادداشتی بر رمان «تشریف»/ داستانی که قهرمانش از قصه جدا می شود


داستان «تشریف» آنقدر واقعی و عمیق است که قهرمان از داستان جدا می شود و می شود ما! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علی داودی از اعضای موسسه فرهنگی شهرستان ادب یادداشتی را بر رمان تشریف نوشته علی اصغر عزتی پاک نوشت و آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

جستجویی بود در پی دغدغه ای شخصی و یافتن پاسخ برای سوال خود؛ انتظار، انتظار و انتظار! دنبال خود گشتن و به او رسیدن؛ در مسیری به نام انقلاب.

در کنار همه در کنار ـ و شاید همراهِ ـ اجتماعی که روایت تک تک آنها همین جستجو بوده و داستان هریک را که دنبال کنی می بینی با آرزویی به این خط پیوسته است.

** و ما همه چشم به راه بودیم و راه افتادیم در یک روز زمستانی در برف در باران در تنهایی در کندن و جدا شدن و به راه زدن و به راه زدن؛ همان رسیدن است! رمان تشریف نوشته علی اصغر عزتی پاک روایت این رفتن و شاید رسیدن است.

داستان از شب عروسی شهریار و مهری شروع می شود، با این جمله مبهم که کلید کل داستان است: وقتی آلبوم عکس های مراسم نامزدی را بستند‏، به خیال هیچ کدام نمی رسید که آلبوم بعدی زندگی شان را در همین ابتدای راه به توقف کامل خواهد رساند ماجرا این است که مهریِ نوعروس اعتراف می کند برای ساواک خبرچینی می کرده: چند مورد خبر درباره بچه ها رساندم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشتی بر رمان «تشریف»/ داستانی که قهرمانش از قصه جدا می شود

یادداشتی بر رمان «تشریف»/ داستانی که قهرمانش از قصه جدا می شود