مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 12:102021-02-08سياسي

افزوده شدن چند هنر سنتی استان به فهرست میراث ناملموس ایران


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ثبت 6 هنر سنتی این استان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

- ایسنا/اصفهان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از ثبت 6 هنر سنتی این استان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.

فریدون اللهیاری اعلام کرد: یکی از مهم ترین سیاست های این اداره کل در سال های اخیر، رونق بخشیدن به شناسایی، مستندسازی و ثبت میراث ناملموس در کنار سرعت بخشیدن به ثبت ملی میراث ملموس در پهنه استان اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز بر اساس رأس صادره از سوی شورای ثبت میراث ناملموس کشور، پرونده شش مهارت هنرهای دستی و سنتی استان در طی دهه فجر بررسی شد و برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، نام این شش میراث ناملموس به شرح زیر است: مهارت ساخت زیورآلات نقره در روستای ابیانه، هنر سنتی سوخت معرق چرم در اصفهان، مهارت ساخت احجام فلزی در اصفهان، مهارت سنتی ساخت چاقو در شهرستان نجف آباد، مهارت هنر سکمه دوزی در خوانسار و مهارت گلیم بافی در نایین.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزوده شدن چند هنر سنتی استان به فهرست میراث ناملموس ایران

افزوده شدن چند هنر سنتی استان به فهرست میراث ناملموس ایران