مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 بهمن 1399 ساعت 12:152021-02-08اقتصادي

بیمه دام در سال زراعی جاری 90 درصد افزایش یافت


قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی از افزایش 89 در صدی بیمه دام کشور در سال زراعی جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد ابراهیم حسن نژاد افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون بیش از 8 میلیون و 102 هزار رأس دام تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند که نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه دام به طرف بیمه فراگیر حرکت می کنیم، اظهار داشت: ما تغییرات خوبی در روش های پوشش بیمه ای دام ایجاد کرده ایم و تعهدات بیمه ای را تا آنجا که امکان داشت، افزایش داده ایم.

حسن نژاد گفت: تا 80 درصد ارزش دام تلف شده به بیمه شدگان، غرامت پرداخت می شود.

وی در مورد بیمه فراگیر دام گفت: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته بر اساس قانون برنامه، بیمه دام را اجباری کرد و دستورالعمل آن به استان ها نیز ابلاغ شد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به بیمه فراگیر طیور نیز اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون حدود 406 میلیون و 948 هزار قطعه طیور در مقابل عوامل خطر و همه بیماری های قرنطینه ای از جمله آنفلوآنزای پرندگان و بیماری های نوظهور، بیمه شده اند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود 15 واحد تولیدی در استان های مختلف کشور که تحت پوشش بیمه فراگیر بودند بر اثر آلودگی به بیماری آنفلوآنزای پرندگان دچار تلفات شدند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه دام در سال زراعی جاری 90 درصد افزایش یافت

بیمه دام در سال زراعی جاری 90 درصد افزایش یافت