مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 05:002021-02-09اقتصادي

توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در گیلان


معاون امور جنگل گیلان، از تولید 500 هزار اصله نهال صنوبر برای توزیع رایگان در اسفندماه امسال خبر داد و عنوان کرد: سه نهالستان گیلان را اختصاص به زراعت چوب دادیم.

- ایسنا/گیلان معاون امور جنگل گیلان، از تولید 500 هزار اصله نهال صنوبر برای توزیع رایگان در اسفندماه امسال خبر داد و عنوان کرد: سه نهالستان گیلان را اختصاص به زراعت چوب دادیم.

زراعت چوب به روش سنتی از دیرباز در کشور ما وجود داشته و کشاورزان در حاشیه باغات و مزارع خود اقدام به کشت گونه های درختی می کردند.

با اجرای طرح تنفس و توقف برداشت تجاری از چوب در جنگل های شمال کشور، همچنین هزینه های بالای واردات چوب و وجود آفاتی که ممکن است با واردات به کشور ورود پیدا کند، توجه به تولید چوب در داخل معطوف شده تا تامین چوب مورد نیاز صنایع سلولزی را بر عهده بگیرد.

از سال 84 تاکنون به صورت تجمعی زراعت چوب در مساحتی معادل 230 هزار هکتار اجرایی شده و بخش هایی از آن به بهره برداری رسیده است.

استان هایی که بارندگی ندارند، جزو اولویت های زراعت چوب نیستند، اما استان گیلان در حال حاضر قطب زراعت چوب کشور محسوب می شود.

محمدرضا عبدالهی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح تنفس و توقف بهره برداری از جنگل های طبیعی، اظهار کرد: برای تامین نیاز چوبی کشور و پر کردن خلاء ناشی از تنفس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در گیلان

توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در گیلان