مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 05:502021-02-09سياسي

پیشتازی مردم تبریز از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن


43 سال از قیام خط شکن مردم تبریز در 29 بهمن ماه می گذرد، اما هنوز هم روحیه حماسی و خط شکنی در وجود مردم این خطه متبلور است؛ مردمی که از 100 سال گذشته تاکنون همواره در خط مقدم بحران ها و کوران حوادث به خط شده و به دفاع از اسلام و انقلاب ایستاده اند.

- تبریز، مهد دلاورمردی و ایثار است و تجلای دیروز، همان جوان باغیرتی که در 29 بهمن سال 56 سینه سپر کرد تا کمر طاغوت را بشکند، امروز در قامت حامد جوانی ها و صادق عدالت اکبری ها متجلی می شود تا برای مقابله با ظلم و دفاع از مظلومان جهان، حماسه آفریند.

تبریز خط شکن، همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب به گوش رسیده و حتی امام خمینی(ره)، آن متفکر بصیر، به این خطه و مردمانش دیدگاه خاصی داشته است؛ تبریزی که از مشروطه گرفته تا انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و در محکومیت فتنه 88 و حتی در قیام بعد از شهادت سردار سلیمانی، عرق دینی، غیرت ملی و روحیه انقلابی خود را در حد اعلا به نمایش گذاشته است.

بر این اساس، در دهه فجر چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356 میزگرد تخصصی نقش قیام 29 بهمن مردم تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی به همت خبرگزاری ایسنا در آذربایجان شرقی برگزار شد که مشروح مطالب ارائه شده در این میزگرد را در ادامه می خوانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی مردم تبریز از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن

پیشتازی مردم تبریز از نهضت مشروطه تا قیام 29 بهمن