مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 08:152021-02-09بين الملل

رزمایش مشترک ناوگروههای تهاجمی آمریکا در دریای جنوبی چین+عکس


درست چند روز پس از عبور جنجالی ناوشکن آمریکا از تنگه تایوان، نیروی دریایی این کشور از رزمایش مشترک دو ناوگروه تهاجمی در دریای جنوبی چین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، درست چند روز پس از عبور ناوشکن ایالات متحده از تنگه تایوان، دو ناوگروه واشنگتن امروز (سه شنبه) در دریای جنوبی چین رزمایش مشترک برگزار کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، نیروی دریایی ایالات متحده با اشاره به اولین عملیات دو ناوگروه متفاوت ایالات متحده در این آبراه شلوغ از ژوییه 2020 تاکنون مدعی شده است که ناوگروه تهاجمی تئودور روزولت و ناوگروه تهاجمی نیمیتز انبوهی از تمرین های نظامی را با هدف افزایش قابلیت همکاری بین ناوگروههای آمریکایی و همچنین افزایش قابلیت های فرماندهی و کنترل انجام داده اند.

این رزمایش درست پس از آن برگزار شده است که چین کشتیرانی ناوشکن یو اس اس جان اس مک کین در نزدیکی جزایر پاراسل تحت کنترل چین را محکوم کرده است.

ایالات متحده مدعی شده بود که اولین مأموریت ناوشکن این کشور در تنگه تایوان از زمان آغاز ریاست جمهوری جو بایدن ، آزادی عملیات ناوبری است.

دریادار جیم کرک فرمانده ناوگروه تهاجمی نیمیتز در بیانیه ای گفت: ما به تضمین استفاده قانونی از این دریایی که طبق قوانین بین المللی تمامی کشورها از آن بهره مند هستند، متعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش مشترک ناوگروههای تهاجمی آمریکا در دریای جنوبی چین+عکس

رزمایش مشترک ناوگروههای تهاجمی آمریکا در دریای جنوبی چین+عکس