مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 10:352021-02-09بين الملل

2 ناوگروه تهاجمی آمریکا در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کردند


نیروی دریایی آمریکا در ادامه تلاش برای به چالش کشیدن پکن در آبراه کلیدی دریای چین جنوبی، دست به انجام رزمایشی با حضور 2 ناوگروه تهاجمی زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دو ناوگروه تهاجمی آمریکا، امروز سه شنبه، در دریای چین جنوبی دست به انجام یک رزمایش نظامی مشترک زدند.

به ادعای نیروی دریایی آمریکا، رزمایش ناوهای هواپیمابر تئودور روزولت و نیمیتز با هدف افزایش قابلیت همکاری بین ناوگروههای آمریکایی و همچنین افزایش قابلیت های فرماندهی و کنترل انجام شده است.

این اقدام در حالی است که عبور ناوشکن جان مک کین از تنگه تایوان که پنجشنبه گذشته اتفاق افتاد، با واکنش منفی چین مواجه شد.

در واکنش به تعدد رفت و آمد رزم ناوها و هواپیماهای جنگی آمریکا نیز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین، هشدار داد که چنین اقداماتی به صلاح صلح و ثبات منطقه نیست.

وی همچنین افزود که پکن در راستای حراست از تمامیت ارضی خود، هرگونه اقدام لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، کمتر از یک ماه بعد از ورود بایدن به کاخ سفید، شاهد طوفانی شدن فضای حاکم بر روابط سیاسی آمریکا-چین هستیم.

اعزام ناوگروه تهاجمی تئودور روزولت به دریای چین جنوبی، تاکید بر تداوم حمایت نظامی از تایپه، بازگشت 4 فروند بمب افکن هسته ای به جزیره گوام، عبور ناوشکن جان مک کین از تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ناوگروه تهاجمی آمریکا در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کردند

2 ناوگروه تهاجمی آمریکا در دریای چین جنوبی رزمایش برگزار کردند