مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 10:402021-02-09اقتصادي

چه کسانی حباب بورس را شکل دادند؟


بازار سرمایه این روزها صحنه ناامیدی سهامداران خردی است که به امید تبلیغات دولتمردان، کوچکترین سرمایه های خود را هم به بورس آورده اند بلکه نجات دهنده دارایی خود از کاهش ارزش پولی ملی باشند.

- ، تحولات اخیر بورس و بازار سرمایه و کاهش شدید ارزش سرمایه های مردم و بعضاً از بین رفتن کامل سرمایه ها، واکنش ها و بازخوردهای گسترده ای نسبت به نحوه مدیریت بازار سهام به دنبال داشته و به زعم بسیاری از کارشناسان، حتی ضرورت دارد که قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و سایر مراجع نظارتی از جهت احقاق حقوق عامه مردم در بازار سرمایه به این مساله ورود جدی داشته باشند.

ابتدای امسال بود که با تشویق های مکرر دولتمردان، بسیاری از افرادی که تا به حال پایشان به معاملات بورسی باز نشده بود، برای حفظ ارزش دارایی های خود روانه بورس شدند و تلاش کردند تا با سرمایه گذاری های هر چند کوچک، دارایی های خود را از گزند کاهش ارزش پول ملی که به دلایل مختلف در اقتصاد ایران شکل گرفته بود، نجات دهند.

اما روند رشد بازار دیری نپایید و از مردادماه سال جاری، روند نزولی بازار آغاز شد و هیچیک از دولتمردانی که روزی با دادن تضامین سفت و سخت، مردم را به ورود به بازار سهام تشویق می کردند، در مقابل اعتراضات هر روزه سهامداران خرد که اندک سرمایه هایشان از بین رفته بود، پاسخگو نبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی حباب بورس را شکل دادند؟

چه کسانی حباب بورس را شکل دادند؟