مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 10:452021-02-09پزشكي

40 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به ثمر نشست


معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 40 طرح تحقیقاتی در حوزه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به نتیجه رسیده است.

- ایسنا/مرکزی معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 40 طرح تحقیقاتی در حوزه ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به نتیجه رسیده است.

دکتر علیرضا کمالی 21 بهمن ماه در حاشیه تزریق اولین دوز از واکسن کرونا ویژه کادر درمان در بیمارستان امیرالمومنین اراک در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز برای اولین بار واکسن روسی کرونا(اسپوتنیک) برای کادر درمان، پزشکان و متخصصین بیهوشی بخش مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مطالعات اخیر انجام شده و نتایج مندرج در مجلات معتبر دنیا از جمله مجله لنست، خوشبختانه این واکسن نتایج مثبت و قابل دفاعی داشته و امیدواریم برای تمامی اقشار جامعه تزریق شود ولی مشخصا افرادی که در برخورد بیشتر با این بیماری قرار دارند در اولویت تزریق قرار دارند.

کمالی با بیان اینکه این واکسن دو مرحله ای است، گفت: یک مرحله به میزان 100 دوز امروز تزریق شد و 21 روز دیگر دوز دوم واکسن تزریق می شود که به ترتیب تمام پزشکان، پرسنل کادر درمان و بیماران پرخطر و سپس سایر افراد جامعه واکسن را دریافت می کنند تا سطح ایمنی لازم در سطح جامعه ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به ثمر نشست

40 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به ثمر نشست