مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 10:552021-02-09سياسي

برگزاری نشست بین المللی «آثار امیر علیشیر نوایی» در تهران


نشست بین المللی با موضوع «آثار امیر علیشیر نوایی، دستاورد علمی و فرهنگی منطقه» با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو و سفارت ازبکستان در تهران به صورت مجازی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست بین المللی به موضوع آثار علیشیر نوایی، دستاورد علمی و فرهنگی منطقه با همکاری موسسه فرهنگی اکو و سفارت ازبکستان در تهران و هنرمندان حمایت می کرد.

بهادر عبدالله اف سفیر ازبکستان در تهران نیز در این نشست ویدئویی تاکید کرد: ازبکستان جهت پاسداشت و نکوداشت وی همت و تلاش بسیاری خرج کرده و بنیاد بین المللی علیشیر نوایی نشان نوایی را تاسیس و چندین موسسه و دانشگاه را به نام ایشان نام گذاری نموده است.

دکتر عبدالرسول ایشان بابایف سرپرست موزه علیشیر نوایی فرهنگستان علوم ازبکستان نیز به بیان بخش های دیگری از خدمات همگرایانه این شاعر ازبک پرداخت و افزود: با ظهور نوایی ترجمه آثار ترکی به زبان فارسی افزایش یافت.

دکتر حسین محمدزاده صدیق پژوهشگر ایرانی و برنده نشان دوستلیک از دولت ازبکستان نیز با حضور در این نشست بین المللی خاطر نشان کرد: :نوایی گذشته از خدمات شایان و دوران سازی که به زبان ازبکی ممتاز کرده، در زبان فارسی هم یک کنشگر تأثیرگذار و مکتب آفرین بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نشست بین المللی «آثار امیر علیشیر نوایی» در تهران

برگزاری نشست بین المللی «آثار امیر علیشیر نوایی» در تهران