مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 11:302021-02-09اقتصادي

900 هزار تن مرغ تخم مرغ و محصولات لبنی طی سال گذشته صادر شده است


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین و توزیع نهاده ها در کشور وجود ندارد گفت: 900 هزار تن مرغ تخم مرغ و محصولات لبنی طی سال گذشته صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی رضایی ظهر سه شنبه در حاشیه سفر به جنوب تهران در جمع خبرنگاران گفت: صنعت دامداری شیری کشورمان در سطح کشورهای برتر دنیا است، مواد ژنتیکی که در کشور ما تولید می شود، نیز رتبه های برتر دنیا را دارد، اما برای ارتباط ژنتیکی در حال حاضر 90 درصد مواد مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و پنج الی 10 درصد از مواد به دلیل ارتباط ژنتیکی با کشورهای دیگر از بهترین نژادها واردات داریم.

وی با بیان اینکه ایران در صنعت دام شیری در سطح مترقی ترین کشورهای دنیا است افزود: شهرستان ری قطب کشاورزی و دامداری تهران و حتی ایران محسوب می شود و از این نظر دارای اهمیت می باشد.

رضایی عنوان داشت: صنعت دامپروری دارای یک سری اشتغال مستقیم است و حلقه های پسین و پیشین متعددی به این صنعت وصل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سالانه 11 میلیون تن شیر، نزدیک به 70 میلیون تن مواد خوراکی و صنایع لبنی و خوراکی و تمام حلقه های پسین و پیشین در جاده ها جا به جا می شود گفت: بزرگترین صنعت در بخش خصوصی ایران صنعت دامپروری و طیور است و سرمایه گذاری آن مطلقاً توسط بخش خصوصی بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

900 هزار تن مرغ تخم مرغ و محصولات لبنی طی سال گذشته صادر شده است

900 هزار تن مرغ تخم مرغ و محصولات لبنی طی سال گذشته صادر شده است