مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 12:352021-02-09اقتصادي

ظرفیت نیروگاه های سیکل ترکیبی ایران به 30 هزار مگاوات رسید


ظرفیت فعلی نیروگاه های سیکل ترکیبی ایران به 30 هزار مگاوات رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، همایون حائری امروز در مراسم افتتاح نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی با تاکید بر اینکه این واحد 160 مگاواتی با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این مجموعه هم اکنون دارای 6 واحد گازی به ظرفیت 960 مگاوات است که امروز اولین واحد بخار آن با استفاده از ظرفیت بند 19 قانون بودجه سال 92 به اتمام رسیده و به شبکه برق کشور متصل خواهد شد.

وی مکانیزم بازگشت سرمایه این واحد را از محل سوخت صرفه جویی عنوان کرد و افزود: این نیروگاه ضمن تأمین نیازهای برق منطقه و به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، موجب افزایش راندمان نیروگاه ها از طریق تبدیل واحدهای گازی به سیکل ترکیبی خواهد شد.

حائری با تاکید بر اینکه افتتاح این واحد بخار 160 مگاواتی سالانه 250 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: سال آینده با افتتاح واحدهای دوم و سوم بخار این نیروگاه، ظرفیت کل این نیروگاه به یک هزار و 440 مگاوات خواهد رسید.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: این پروژه ششمین واحد بخاری است که در سال جاری افتتاح می شود و با بهره برداری از آن ظرفیت نیروگاه های سیکل ترکیبی ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت نیروگاه های سیکل ترکیبی ایران به 30 هزار مگاوات رسید

ظرفیت نیروگاه های سیکل ترکیبی ایران به 30 هزار مگاوات رسید