مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 12:452021-02-09بين الملل

هشدار کوبا به کلمبیا درباره حمله احتمالی از سوی یک گروه چپ گرا


آژانس خبری ال تیمپو گزارش کرد، سفارت کوبا در بوگوتا به کلمبیا نسبت به یک حمله احتمالی از سوی گروه چریکی چپ گرا موسوم به ارتش آزادی بخش ملی یا ELN هشدار داده است.

- آژانس خبری ال تیمپو گزارش کرد، سفارت کوبا در بوگوتا به کلمبیا نسبت به یک حمله احتمالی از سوی گروه چریکی چپ گرا موسوم به ارتش آزادی بخش ملی یا ELN هشدار داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت کوبا در بیانیه ای اعلام کرد: سفارت ما در کلمبیا اطلاعاتی را دریافت کرده که البته اعتبارش را نمی توانیم تایید کنیم و شامل یک حمله نظامی احتمالی از سوی جبهه شرقی این گروه در روزهای آتی در بوگوتا است.

در این بیانیه همچنین آمده که کوبا درباره این حمله احتمالی به هیئت صلح این گروه چریکی مستقر در هاوانا اطلاع داده اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

در ژانویه 2019، این گروه چریکی مسؤول انفجار خودروی بمب گذاری شده در آکادمی پلیس در بوگوتا با 22 کشته و بیش از60 زخمی اعلام شد.

پس از این حمله، کلمبیا مذاکرات صلح را با این گروه بلافاصله متوقف کرده و بر استرداد 10 عضو گروه مذاکره کننده چریک های ELN که هنوز در هاوانا هستند، تاکید کرد.

دولت کوبا از آن زمان تاکنون از استرداد این افراد اجتناب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کوبا به کلمبیا درباره حمله احتمالی از سوی یک گروه چپ گرا

هشدار کوبا به کلمبیا درباره حمله احتمالی از سوی یک گروه چپ گرا