مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 15:352021-02-09اقتصادي

دستور رهبری برای بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه


رهبر انقلاب با پیشنهاد رییس جمهور برای بازپرداخت تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی شرکت های تولیدی بخش خصوصی موافقت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، کمیسیون تخصصی نمایندگان اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی شیوه نامه اجرایی نحوه تسویه اقساط سررسید شده تسهیلات ارزی اعطایی به واحد های تولیدی فعال بخش خصوصی که فاقد درآمد ارزی هستند را تصویب کرد.

این تصمیم با هدف تامین مالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های اشتغالزا پیشرفت اقتصادی و زمینه سازی جهش تولید بخش قابل توجهی از نیاز ارزی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای واردات ماشین آلات و کالا های سرمایه ای از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی در سنوات اخیر صورت پذیرفته است.

در پی تشدید تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان ایران و تلاطمات اقتصادی ناشی از آن، نرخ ارز به شدت افزایش یافته و توان بازپرداخت تسهیلات گیرندگان به شدت دچار مشکل شد.

در این راستا و برای برون رفت از معضل حادث شده رییس محترم جمهور ضمن تشریح موضوع درنامه ارسالی محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخواست نمودند؛ اجازه داده شود تا صندوق توسعه ملی مجاز باشد بازپرداخت تسهیلات ارزی برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی با واحد تولیدی فعال که با تشخیص هیئت امنای صندوق توسعه ملی فاقد درآمد ارزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور رهبری برای بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه

دستور رهبری برای بازپرداخت تسهیلات صندوق توسعه