مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 16:302021-02-09اقتصادي

کاهش 140 هزار تُنی واردات گوشت قرمز در سال جاری


سال گذشته حدود 170 هزار تن گوشت قرمز از برزیل وارد کشور شده بود که امسال این عدد به 30 هزار تن کاهش پیدا کرده و در این زمینه از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرری، مرتضی رضایی معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در آیین بهره برداری از سیستم شیردوشی روتاری در کهریزک اظهار کرد: ایران در صنعت دام شیری در سطح مترقی ترین کشورهای دنیا بوده و شهرستان ری به عنوان قطب کشاورزی و دامداری تهران و حتی ایران دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه دامپروری بعد از پیروزی انقلاب، گفت: در ابتدای انقلاب سرانه تولید شیر در کشور حدود 2میلیون و 500 هزار تن بود که این عدد امروز به بیش از 11 میلیون تن افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشور از 60 کیلوگرم به بالای 110 کیلوگرم رسیده است، افزود: سرانه تولید شیر طی چهل سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و علاوه بر افزایش سرانه مصرف شیر گاو مقدار زیادی نیز صرف گوساله های شیرخوار می شود در حالی که قبل از انقلاب، کشور در این حوزه کاملاً وابسته به واردات بود.

رضایی بیان کرد: تولیدکنندگان کشور در سه حوزه تولید کره حیوانی، اجداد مرغ گوشتی و تولید گوشت قرمز توانستند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی زمینه صادرات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 140 هزار تُنی واردات گوشت قرمز در سال جاری

کاهش 140 هزار تُنی واردات گوشت قرمز در سال جاری