مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 بهمن 1399 ساعت 17:052021-02-09اقتصادي

کاهش 30 هزار تنی واردات گوشت از برزیل


سال گذشته 170 هزار تن گوشت منجمد از برزیل وارد شد اما امسال به 30 هزار تن کاهش یافته و در این زمینه با 85 درصد خودکفایی روبه رو هستیم و تمام نیاز کشور در شرایط سخت تأمین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم مرتضی رضایی عصر امروز در آیین افتتاح دامداری 4 هزار رأسی با قابلیت شیردوشی به روش روتاری با اشاره رشد چشمگیر تولید در کشور اظهار داشت: در سال های ابتدایی انقلاب 2.

5 میلیون تن شیر خام در کشور تولید می شد اما در حال حاضر به بیش از 11 میلیون تن رسیده و همچنین جمعیت کشور از 36 میلیون نفر به 84 میلیون نفر است که موجب افزایش 5 برابری تولید شده است.

وی افزود: سرانه مصرف شیر خام از 60 کیلوگرم به بیش از 110 کیلوگرم افزایش یافته اما سرانه تولید بیشتر است زیرا صادرات این محصول نیز به سایر کشورها انجام می شود البته ما در گذشته به واردات وابسته بودیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: پیش از این کره حیوانی و تخم مرغ جزو محصولاتی بود که واردات آن سبب سرشکستگی بود اما در حال حاضر با افزایش سرانه مصرف تخم مرغ میزان تولید این محصول یک میلیون و 30 هزار تن است که در حدود 70 هزار تن توان صادرات در این حوزه را داریم.

رضایی بیان کرد: ضریب نفوذ دانش و تکنولوژی در صنعت دامپروری کشور در تمامی عرصه ها بسیار پیشرو بوده و با توجه به شرایط سخت و وجود ویروس کرونا تولید در این عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 هزار تنی واردات گوشت از برزیل

کاهش 30 هزار تنی واردات گوشت از برزیل