مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-10سياسي

سعید سرکار:محصولات ایرانی نانو به 45 کشور دنیا صادر می شود


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: محصولات ایرانی در حوزه نانو به 45 کشور مختلف دنیا از جمله کشورهای پیشرفته صادر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با حضور در ویژه برنامه شبکه سه سیما به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان ملل به تازگی در گزارشی یادآور شده، ایران سومین کشور دنیا بود که نانوتکنولوژی را سیاست گذاری و برنامه های آن را آغاز کرد؛ آمریکا سال 2000 میلادی، چین 2001 و ایران در سال 2002 میلادی فعالیت خود در این زمینه را آغاز کرد؛ این در حالیست که کشورهای اروپایی فعالیت خود در حوزه نانوتکنولوژی را در سال 2004 شروع کردند.

دبیرستادویژه توسعه فناوری نانو افزود: پس از چین، آمریکا و هند، ایران در مقام چهارم دنیا، جلوتر از ژاپن، کره جنوبی و کشورهای اروپایی قرار دارد و سه سال است که توانسته جایگاه خود را حفظ کند.

سرکار ادامه داد: به شرط حمایت های مورد نیاز، رتبه ایران در علم نانو تغییر خواهد کرد و به جایگاه بهتری خواهد رسید، سرمایه اصلی که حضور جوانان است برای پیشرفت فراهم است.

دبیرستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به مهاجرت معکوس یادآور شد: 1500 نخبه که در بهترین دانشگاه های ایران تحصیل کرده بودند، به کشور بازگشتند و در این حوزه علم نانو مشغول به کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعید سرکار:محصولات ایرانی نانو به 45 کشور دنیا صادر می شود

سعید سرکار:محصولات ایرانی نانو به 45 کشور دنیا صادر می شود