مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 11:552021-02-10سياسي

ایران 6درصد تولیدات نانو در دنیا را به خود اختصاص داد


دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت: حاصل اعتماد به جوانان با استعداد حوزه نانو فناوری باعث شده که امروز ما 6 درصد تولیدات علمی نانو فناوری در دنیا را داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر سعید سرکار به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در برنامه تلویزیونی گفت: با برنامه ریزی دقیقی که صورت گرفت، ایران در حوزه فناوری نانو یک جهش را تجربه کرد به طوریکه پس از چین و آمریکا، ایران سومین کشوری بود که در حوزه نانو، سیاست گذاری و توسعه را آغاز کرد.

وی افزود: به دلیل شروع به موقع، سیاست گذاری درست، نیروی انسانی کارآمد و جوانان با استعداد، کشور ما در حوزه نانو در حد لیاقت خودش ظاهر شد، اکنون ایران در رتبه چهارم جهان در حوزه فناوری نانو قرار دارد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، ما ابتدا که شروع کردیم برنامه ریزی این بود که ایران طی یک دوره 10 ساله جزو 15 کشور برتر حوزه نانوفناوری قرار گیرد که آن موقع خیلی ها ما را مسخره کردند و گفتند ایران را چه به رتبه پانزدهم!.

سال 84 خدمت مقام معظم رهبری رفتیم و ایشان فرمودند چرا برای این رتبه برنامه ریزی کردید؟ ما در جواب گفتیم با توجه به اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد بنا را بر این گذاشتیم که یک درصد تولید علم نانو هم برای ایران محقق شود که این مقدار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران 6درصد تولیدات نانو در دنیا را به خود اختصاص داد

ایران 6درصد تولیدات نانو در دنیا را به خود اختصاص داد