مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 16:102021-02-10فرهنگي

اعلام فیلم های برگزیده جشنواره فجر از دریچه پاسداشت زبان فارسی


در آستانه برگزاری آیین پایانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، رادیو ایران در بیانیه ای نتیجه بررسی کارشناسان خود را درباره فیلم های برگزیده دوره سی و نهم این جشنواره در حوزه پاسداشت زبان فارسی را اعلام کرد.

- در آستانه برگزاری آیین پایانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، رادیو ایران در بیانیه ای نتیجه بررسی کارشناسان خود را درباره فیلم های برگزیده دوره سی و نهم این جشنواره در حوزه پاسداشت زبان فارسی را اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بیانیه از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و سایر نهادهای مربوط به این حوزه به قلم محمدجعفر محمدزاده، سید مهدی طباطبایی نژاد، یدالله گودرزی، شهاب شهرزاد، محمود گبرلو و رضا خوشدل راد درخواست شده تا در نگهبانی از زبان فارسی اهتمام ورزند و به یاری هنرمندان و سینماگران بیایند.

متن بیانیه به این شرح است: به نام خدای هنرآفرین زبان فارسی، میراثی شکوهمند است که در درازای تاریخ، آفریننده ی فرهنگ، تمدن، دانش و هنر بوده است.

این زبان، روزگاری پهنه ای فراخ از خاور تا باختر جهان را دربرگرفته و گویشورانی بی شمار از مرزهای چین تا مصر و میانرودان و فرارودان و بالکان بِدان سخن گفته و نگاشته اند.

ایرانیان، پیوسته مردم را با این زبان به مروت و مدارا و صلح فراخوانده و واژه های خود را با زیباترین خطوط آفریده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام فیلم های برگزیده جشنواره فجر از دریچه پاسداشت زبان فارسی

اعلام فیلم های برگزیده جشنواره فجر از دریچه پاسداشت زبان فارسی