مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 20:202021-02-10حوادث

در ایران کودک همسری نداریم؟!


معاون وزیر و رییس سازمان اجتماعی کشور گفت: به دختران کمتر از 13 سال از آنجا که با حکم دادگاه و اثبات آمادگی و بلوغ جسمی دختران حکم قضایی برای ازدواج داده می شود، - ایلنا نوشت: تقی رستم وندی معاون وزیر و رییس سازمان اجتماعی کشور گفت: به جهت رعایت اقتضائات فرهنگی، اقلیمی و جغرافیایی در نقاط مختلف کشور ما در روستاها دخترانی داریم که در همین سنین 13 سال هستند و آمادگی جسمانی برای ازدواج دارند، این افراد برای ازدواج به دادگاه مراجعه می کنند و قاضی بعد از اثبات و وجود مستندات و شواهد حکم می دهد که این دختر 13 ساله آمادگی ازدواج دارد، لذا به آن کودک همسری نمی گویند، چراکه کودک نمی تواند ازدواج کند.

رییس سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه یکی از دلایل احتمالی افزایش ازدواج در کشور می تواند کاهش تشریفات آن در ایام کرونا باشد، توضیحاتی درباره ازدواج افراد زیر 15 سال ارائه کرد.

تقی رستم وندی معاون وزیر و رییس سازمان اجتماعی کشور گفت: در کشور ما اساسا این کلید واژه کودک همسری جایی نه تنها جایی ندارد، بلکه کاربردی هم ندارد و در حقیقت ما با ازدواج پیش رس مواجه هستیم.

وی ادامه داد: به دختران کمتر از 13 سال از آنجا که با حکم دادگاه و اثبات آمادگی و بلوغ جسمی دختران حکم قضایی برای ازدواج داده می شود، بنابراین ما چیزی به عنوان کودک همسری به معنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ایران کودک همسری نداریم؟!

در ایران کودک همسری نداریم؟!