مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 06:102021-02-11فرهنگي

گپ وگفتی با سازنده ساز اصیل موسیقی لرستان/ کاکاوند: هنرمندان هوای هم را ندارند


کمانچه یکی از سازهای سنتی است که می توان گفت بخشی از هویت و فرهنگ این مرز و بوم به شمار می رود، محمد حسن کاکاوند یکی از هنرمندانی است که حدود سه دهه است به ساخت کمانچه مشغول است.

-  خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، ساز کمانچه در لرستان دارای سابقه تاریخی است و بین مردم این دیار از محبوبیت و جایگاه خاصی برخوردار است، در واقع موسیقی محلی و سنتی استان نه تنها در کشور بلکه در دنیا نیز حرف هایی برای گفتن دارد.

محمد حسن کاکاوند معتقداست؛ هنرمندان لرستانی آنطور که باید پشتیبان هم نیستند و این یک ضعف برای موسیقی استان به شمار می رود، این درحالی است که همراهی هنرمندان می تواند باعث شکوفایی و معرفی موسیقی سنتی لرستان به دنیا می شود.

موضوع دیگری که این هنرمند خرم آبادی در صحبت هایش به آن اشاره می کند عدم حمایت رسانه ملی از موسیقی محلی است نکته ا ی که بارها و بارها از زبان هنرمندان لرستانی مطرح شده است.

کاکاوند که متولد و ساکن محله قدیمی پشت بازار است از سال 70 ساخت کمانچه را بدون ابزار آغاز کرده  و حالا کمانچه های او نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان طرفدار دارد ، همسایگی با علیخان حسینخانی برادر علیرضا حسین خانی از نوازندگان به نام لرستانی او را به سمت نوازندگی و ساخت کمانچه سوق داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گپ وگفتی با سازنده ساز اصیل موسیقی لرستان/ کاکاوند: هنرمندان هوای هم را ندارند

گپ وگفتی با سازنده ساز اصیل موسیقی لرستان/ کاکاوند: هنرمندان هوای هم را ندارند