مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-11سياسي

مدعیان طب اسلامی که فتوای طبی می دهند باید مجازات شوند


رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران گفت: کسانی که با ادعای طب اسلامی فتوای طبی صادر کنند که خلاف شرع، عقل و علم است مجرم بوده و حکومت باید با آنان برخورد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد امروز پیش از آغاز درس خارج در واکنش به اظهارات اخیر برخی از مدعیان طب اسلامی اظهار داشت: روایت است امام می تواند سه قشر را حبس کند نخست علمایی که فاسق هستند و مقتضیات این شأن و صنف مقدس را رعایت نمی کنند و مرتکب فسق و فجور می شوند، دوم افرادی هستند که دست به طبابت می زنند ولی جاهل هستند و از سر علم و روش های علمی طبابت نمی کنند و بر اساس حدس و گمان، جادو و جنبل و … برای خودشان دستگاه طب راه انداختند که بر امام واجب است این افراد را دستگیر کند.

وی افزود: در روزگار کنونی این روایت فرصت اجرای فراوان دارد چرا که حکومت اسلامی برپا است و فقیهی جامع، عادل، قاطع، کاردان، شجاع، دلسوز و متقی در رأس امور است و قوای سه گانه نیز برای اجرای قوانین و عدالت حضور دارند.

با این وجود متأسفانه شاهد یک هرج و مرجی در حوزه دیانت، طبابت و علوم دینی هستیم.

آیت الله رشاد ادامه داد: برای مثال کسانی که احیاناً عالم هستند و از فضلی هم برخوردارند اما ملتزم به مقتضیات این شانیت یعنی عالم دینی بودن نیستند باید با این افراد برخورد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدعیان طب اسلامی که فتوای طبی می دهند باید مجازات شوند

مدعیان طب اسلامی که فتوای طبی می دهند باید مجازات شوند