مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 بهمن 1399 ساعت 23:402021-02-11بين الملل

حمایت «ایاد علاوی» از سازش با رژیم صهیونیستی


ایاد علاوی در مصاحبه ای مدعی شد که اقدام برخی کشور های عربی برای سازش با رژیم صهیونیستی اشتباه نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق (2004-2005) در مصاحبه ای به حمایت از اقدام برخی کشور های عربی جهت سازش با رژیم صهیونیستی پرداخت.

علاوی در گفت و و با السومریه نیوز، گفت که باید صلحی فراگیر و عادلانه با رژیم صهیونیستی برقرار شود و مدعی شد که اقدام برخی کشور های عربی جهت سازش با این رژیم به معنای نادیده گرفتن حقوق فلسطینی ها نیست.

اظهارات علاوی یک روز پس از سخنان مقتدی صدر و موضع شدید وی علیه سازش با رژیم صهیونیستی بیان می شود و از این رو برخی سایت های عراقی سخنان علاوی را در پاسخ به مقتدی صدر تفسیر کرده اند.

رییس ائتلاف الوطنیه در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی عراق پرداخت و گفت که باید انتخابات تا سال 2022 به تعویق بیفتد، چرا که هزینه بر است و نیاز به شرایط امنیتی آرام دارد.

ایاد علاوی با انتقاد از اقدام وزیر خارجه عراق در ارسال نامه به رییس شورای امنیت جهت نظارت بر انتخابات عراق، گفت که شورای امنیت ارتباطی با نظارت بر انتخابات ندارد و این موضوع به سازمان ملل مربوط می شود و در شرایط کنونی مسائل امنیتی و لجستیکی اجازه نظارت کامل را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت «ایاد علاوی» از سازش با رژیم صهیونیستی

حمایت «ایاد علاوی» از سازش با رژیم صهیونیستی