مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 00:002021-02-11سياسي

جنیدی: توهین به رییس جمهوری درخور مجازات است


لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری تاکید کرد که توهین به رییس جمهوری به عنوان یکی از بارزترین نماد های جمهوریت که از عوارض تنزل اخلاق و فقدان بلوغ سیاسی و در عین حال از موجبات تضعیف جمهوریت هم هست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از معاونت حقوقی رییس جمهوری، جنیدی در تشریح ابعاد حقوقی توهین به رییس جمهوری اظهار کرد: این رفتار ها علاوه بر ابعاد حقوقی، ابعاد فرهنگی به ویژه فرهنگ سیاسی نیز دارند که به مراتب مهمتر است.

این حقوقدان تصریح کرد: توهین به این نماد (رییس جمهوری نماد جمهوریت) در روزی که به طور نمادین به عنوان روز حاکمیت اراده جمهور، پاس داشته می شود علاوه بر این که به طور مضاعف نکوهیده و مذموم است هشدار آمیز و تامل برانگیز هم هست.

وی گفت: به هر رو، جمهوریت از اساسی ترین آرمان های انقلاب بزرگ و حرکت مهم اجتماعی سال 1357بوده و نیازمند مراقبت و تقویت مستمر و پرهیز از هر عمل، رفتار و تصمیم در هر سطح است که اسباب تضعیف این اصل بنیادین را فراهم آورد.

جنیدی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد ابعاد حقوقی، باید توجه داشت که رفتار های مورد ارتکاب براساس مواد متعددی از قانون مجازات اسلامی از جمله مواد 608، 609 و 618 جرم و در خور مجازاتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنیدی: توهین به رییس جمهوری درخور مجازات است

جنیدی: توهین به رییس جمهوری درخور مجازات است