مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 08:252021-02-12بين الملل

ریسک جدید در کمین تولید نفت ایران


تحلیلگران غربی در تحلیل جدیدی ارزیابی کردند در حالی که تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران ادامه دارد، با توجه به شتاب گرفتن گذار به انرژی کم کربن، - تحلیلگران غربی در تحلیل جدیدی ارزیابی کردند در حالی که تحریمهای نفتی آمریکا علیه ایران ادامه دارد، با توجه به شتاب گرفتن گذار به انرژی کم کربن، ذخایر نفت ایران در معرض ریسک تبدیل شدن به داراییهای کم ارزش قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد و به درآمدهای نفتی وابسته است اما تحریمها از سال 2018 ظرفیت تولید این کشور را متاثر کرده است.

تحریمها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تشدید شدند و اگرچه جو بایدن، رییس جمهور فعلی آمریکا لحن آشتی جویانه ای داشته است اما مقامات ارشد دولتش اعلام کرده اند واشنگتن درباره توافق با ایران تصمیم سریعی نخواهد گرفت.

سرعت گرفتن روند گذار انرژی جهانی به سمت سوختهای کم کربن به همراه تاثیر پاندمی کووید 19 روی تقاضا برای انرژی، پیش بینی ها درباره زمان پیک تقاضای جهانی برای نفت که پس از آن مصرف نفت به صورت دائمی کاهش پیدا خواهد کرد را جلو انداخته است.

برخی از مقامات ایرانی از جمله بیژن زنگنه، وزیر نفت مکررا اعلام کرده اند پیش از این که تقاضا برای نفت ناپدید شود و تولیدکنندگان رقیب آنچه که از سهم بازار مانده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریسک جدید در کمین تولید نفت ایران

ریسک جدید در کمین تولید نفت ایران