مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 10:052021-02-12اقتصادي

نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان


بر اساس گزارش ها بیش از 50 درصد نیروی کار مورد نیاز در کشورهای توسعه یافته توسط کاریابی ها جذب می شوند در حالی که این میزان در کشور ما حدود 20 تا 25 درصد است، - با این حال کاریابی ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصتهای شغلی مناسب برای جوانان و جویندگان کار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بی تردید ورود به عرصه کار در زندگی هر فردی یکی از مهمترین مراحل زندگی او محسوب می شود و افراد برای بقای خود به کار و تلاش نیاز دارند.

در این بین یافتن شغل مناسب که بتواند ضمن تامین درآمد و رفع نیاز مالی، رضایت شغلی فرد را برانگیزد، دغدغه ای است که غالب افراد با آن روبه رو هستند؛ لذا شناسایی استعدادها، توانایی ها و شرایط روحی و جسمی فرد برای پذیرش یک شغل از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا مشاوره شغلی می تواند با بررسی و انطباق ویژگی های فردی با شغل مورد نظر در یافتن شغل مناسب نقش موثری داشته باشد.

کشورهای پیشرفته از بدو ورود نیروی کار به بازار، تا کاریابی و سپس سازگاری با محیط کار و به پایان رساندن مسیر شغلی را مورد مطالعه قرار داده و پژوهش های بسیاری در این زمینه صورت داده اند؛ در کشور ما نیز رشته مشاوره شغلی با این هدف شکل گرفته اما به دلایل متعددی از ارائه خدمات به متقاضیان بازمانده و بهره گیری از توانمندی ها و پتانسیل های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان

نقش موثر کاریابی ها در معرفی شغل مناسب به کارجویان