مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 13:052021-02-12اقتصادي

اقتصاد ایران برای پول نفت جایگزین دارد؟


عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید در شرایط فعلی اقتصاد ایران چاره ای جز پیدا کردن درآمدهای جایگزین برای پول نفت ندارد.

- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید در شرایط فعلی اقتصاد ایران چاره ای جز پیدا کردن درآمدهای جایگزین برای پول نفت ندارد.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نگاهی به برنامه ریزی های بلندمدت دولت های توسعه یافته نشان می دهد که بسیاری از آنها برای کاهش آلودگی هوا و حمایت از محیط زیست طرح هایی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی در دستور کار قرار داده اند که نخستین نتیجه آن کاهش تقاضا برای نفت خام است.

وی با اشاره به رقبای ایران در بازار جهانی نفت، تشریح کرد: امروز کشورهایی مانند روسیه و عربستان سعودی، میزان تولید خود را به شدت افزایش داده اند و با وجود تلاششان برای مدیریت بازار، با اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای نفت، عملا این کشورها نیز مشکل دارند و سازوکارهایی که در میان کشورهای صادرکننده نفت تعریف شده نیز نتوانسته اند شرایط بازار را به گذشته باز گرداننند.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی تهران، ایران باید حضور مجدد خود در بازار نفت را در نظر گرفتن تمام این شرایط اجرایی کند و خود را آماده تحولات آینده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد ایران برای پول نفت جایگزین دارد؟

اقتصاد ایران برای پول نفت جایگزین دارد؟