مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 19:102021-02-12اقتصادي

اسکناس های قدیمی بازمی گردند


در حالی که همچنان درباره مزایای اصلاح پولی و حذف چهار صفر، بحث های بسیاری میان اقتصاددانان مطرح است، بانک مرکزی نخستین بار در مرداد سال جاری با رونمایی از ایران چک های 50 هزار تومانی که چهار صفر آن کمرنگ شده بود، خود را برای اجرای اصلاح پولی آماده کرد.

روزنامه ایران در ادامه نوشت: این روند طی روزهای اخیر بار دیگر با رونمایی از چهار قطعه اسکناس جدید شامل هزار تومانی، دو هزار تومانی، 5 هزار تومانی و ایران چک 100 هزار تومانی، شدت گرفت به طوری که صفرهای اعداد انگلیسی به طور کامل حذف شده اند.

مسئولان بانک مرکزی به این اسکناس های جدید اسکناس های بین نسلی می گویند، چرا که در صورت اجرایی شدن طرح حذف چهار صفر همچنان امکان استفاده را خواهد داشت.

رونمایی از اسکناس های 1 تا 5 تومانی با اسکناس های جدیدی که از سوی بانک مرکزی رونمایی شده است، درواقع شکل جدید اسکناس های نسل جدید را می توان مشاهده کرد.

اسکناس هزارتومانی با حذف چهار صفر دراعداد انگلیسی همان اسکناس یک تومانی شده است و اسکناس های 2 و 5 هزارتومانی نیز به ترتیب 2 و 5 تومانی شده اند.

ایران چک 100 هزارتومانی نیز در شمایل جدید به یک اسکناس 100 تومانی تبدیل شده است.

اما در کنار حذف صفرهای انگلیسی و کمرنگ شدن صفر اعداد فارسی، نکته مهم دیگر بازگشت دوباره اسکناس های خرد به چرخه تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکناس های قدیمی بازمی گردند

اسکناس های قدیمی بازمی گردند