مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 04:452021-02-13پزشكي

مدیریت سبک زندگی، قدرت باروری زنان و مردان را بهبود می بخشد


کارگاه آموزش مجازی نقش تغذیه در باروری و ناباروری به همت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل یکشنبه 19 بهمن برگزار شد.

- ایسنا/اردبیل کارگاه آموزش مجازی "نقش تغذیه در باروری و ناباروری" به همت معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل یکشنبه 19 بهمن برگزار شد.

مشاور تغذیه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان در حاشیه این کارگاه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقش تغذیه در سلامت باروری گفت: رژیم غذایی متعادل و مناسب از عوامل موثر در حفظ سلامت باروری است که باید به آن توجه شود.

مهسا مهاجری با بیان اینکه شیوه زندگی، نوع تغذیه اضافه وزن و میزان فعالیت بر باروری تاثیر دارد، تصریح کرد: مواد مغذی مورد نیاز برای تولید هورمون های جنسی، سلامت اسپرم و تخمک و رشد جنین شامل ریزمغذی، آنتی اکسیدان، ویتامین های D ،E ،C ،B12، اسید فولیک، آهن، سلنیوم، روی، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی هستند.

وی اضافه کرد: درشت مغذی هایی چون پروتیین، فیبر، چربی و کربوهیدرات نیز تاثیر مستقیمی بر باروری دارند.

این مشاور تغذیه به تاثیرات منفی حالات روحی نامناسب و استرس اشاره و یادآور شد: استرس باعث بروز مشکلات هضمی، بی اشتهایی، خستگی، کاهش تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت سبک زندگی، قدرت باروری زنان و مردان را بهبود می بخشد

مدیریت سبک زندگی، قدرت باروری زنان و مردان را بهبود می بخشد