مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 05:102021-02-13اقتصادي

تجهیز 31 درصد اراضی آبی لرستان به سیستم نوین آبیاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در اجرای طرح های نوین آبیاری، از 200 هزار هکتار زمین آبی ما نزدیک به 60 هزار هکتار شامل 31 درصد اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در اجرای طرح های نوین آبیاری، از 200 هزار هکتار زمین آبی ما نزدیک به 60 هزار هکتار شامل 31 درصد اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

اسفندیار حسنی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تأمین و تولید 85 درصد نیازهای غذایی مورد نیاز سفره مردم در همین آب و خاک و به وسیله کشاورزان، اظهار کرد: وابستگی ما با واردات محصولات غذایی نسبت به قبل از انقلاب خیلی کمتر شده است.

وی با اشاره به فعالیت کشاورزان استان در زیربخش های مختلف، بیان کرد: در آبزی پروری و شیلات ظرفیتی معادل 28 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی و خاویاری در استان تولید می شود.

حسنی مقدم با بیان این که تا قبل از انقلاب سرانه مصرف مرغ هر خانواده لرستانی زیر 10 کیلوگرم بود، عنوان کرد: این میزان در حال حاضر به حدود 40 کیلوگرم رسیده است که نشان دهنده بالا رفتن میزان تولید است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این که ما قبل از انقلاب هیچگونه کشت گلخانه ای نداشتیم، افزود: در حال حاضر 70 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در استان داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 31 درصد اراضی آبی لرستان به سیستم نوین آبیاری

تجهیز 31 درصد اراضی آبی لرستان به سیستم نوین آبیاری