مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-13پزشكي

بیماران قلبی، رژیم مدیترانه ای را از یاد نبرند


یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه یکی از موارد مهم در بیماری های قلبی، کنترل فشار خون است، اظهار کرد: استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای در کنترل فشار خون بسیار موثر است.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه یکی از موارد مهم در بیماری های قلبی، کنترل فشار خون است، اظهار کرد: استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای در کنترل فشار خون بسیار موثر است.

ناهید ازدکی در گفت وگو با ایسنا افزود: رژیم غذایی مدیترانه ای برگرفته از رژیم غذایی سنتی مردمان حاشیه مدیترانه و کشورهای ایتالیا، یونان، اسپانیا و مراکش است؛ پس از بررسی های صورت گرفته توسط دانشمندان مشاهده شد که میزان بیماری های قلبی عروقی در ساکنین اطراف دریای مدیترانه نسبت به سایر جمعیت های جهان کمتر است، این بررسی موجب شد تا دانشمندان به دنبال علت این موضوع باشند و با بررسی هایی که صورت گرفت علت این مساله را الگوی غذایی مردم آن منطقه و رژیم غذایی مدیترانه ای اعلام کردند.

ازدکی بیان کرد: از آنجا که الگوی غذایی و فرهنگ غذایی در هرکدام از کشورهای مناطق حاشیه مدیترانه با یکدیگر متفاوت است محققین برایندی از مجموع الگوی غذایی مردمان این منطقه را بر اساس بهترین بازدهی جمع آوری و ارائه کردند؛ در رژیم مدیترانه ای مقدار چربی های اشباع بسیار محدود شده و مقدار چربی های غی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران قلبی، رژیم مدیترانه ای را از یاد نبرند

بیماران قلبی، رژیم مدیترانه ای را از یاد نبرند