مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 06:252021-02-13بين الملل

تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود وضعیت معیشتی


صدها مراکشی در شهر الفنیدق در شمال این کشور برای دومین هفته پیاپی تظاهرات کرده و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی خود را خواستار شدند.

- صدها مراکشی در شهر الفنیدق در شمال این کشور برای دومین هفته پیاپی تظاهرات کرده و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی خود را خواستار شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، تظاهرکنندگان مراکشی در شهر الفنیدق با سر دادن شعارهایی بهبود وضعیت اجتماعی، ایجاد جایگزین هایی برای معیشت متکی بر قاچاق ساکنان این شهر و آزادی چهار مراکشی را که در اعتراضات جمعه گذشته بازداشت شده بودند، خواستار شدند.

از زمانی که رباط تصمیم گرفت گذرگاه شهر سبته (تحت حاکمیت اسپانیا) را در دسامبر 2019 به شکل قطعی مسدود کند، ساکنان شهر الفنیدق دچار بحران اقتصادی و اجتماعی شدیدی شدند.

اقتصاد ساکنان این شهر تا حد زیادی بر قاچاق کالاها از سبته و فروش آنها در داخل مراکش استوار است و دهه ها است این شکل از تجارت منبع درآمد بسیاری از ساکنان این شهر است.

مسؤولان رباط با شکل گیری این اعتراضات روز سه شنبه اعلام کردند که اقداماتی را برای تحقق توسعه اقتصادی در الفنیدق و شهرهای مجاور آن در پیش می گیرند.

علاوه بر شهر سبته، شهر ملیلیه با وجود اینکه در دورترین نقطه شمالی مراکش واقع شده، تحت حاکمیت اسپانیا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود وضعیت معیشتی

تظاهرات مراکشی ها در شمال این کشور برای بهبود وضعیت معیشتی