مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 08:502021-02-13فناوري

استفاده از اولین شبیه ساز ماهواره ای بومی در ماهواره های ناهید 2 و پارس 1


محققان کشور موفق به ساخت شبیه ساز ماهواره شدند که در آینده در نقشه راه ماهواره های مخابراتی و سنجشی کشور استفاده خواهد شد.

- ابوالفضل دیانی برگزیده سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سامانه شبیه ساز نرم افزاری ماهواره گفت: طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره طی چندین فاز انجام می شود که برای اجرای هر یک از مراحل، نیاز به تست و صحه گذاری سخت افزار و نرم افزار در حلقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد برای توسعه و تست، قطعه سخت افزاری مانند سنسورها و عملگرها وجود ندارد و به ناچار در روند ساخت و پیاده سازی ماهواره و بخصوص نرم افزار و الگوریتم های کنترل و مدیریت داده تأخیر زیادی ایجاد می شود، خاطر نشان کرد: از این رو لازم است که با شبیه سازی مراحل را پیاده سازی و بخصوص تست عملکردی را انجام بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم ها و عدم اعتماد به محصولات نرم افزاری سایر کشورها تاکنون از سامانه شبیه سازی تجاری در سطح سیستم در کشور برای ساخت ماهواره مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیانی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع قطعات یا زیر سیستم ها مانند برخی از عملگرها از جمله چرخ های عکس العملی، سنسورها یا محموله تصویربرداری منطبق بر کاربرد مورد نظر برای ماهواره بصورت سخت افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از اولین شبیه ساز ماهواره ای بومی در ماهواره های ناهید 2 و پارس 1

استفاده از اولین شبیه ساز ماهواره ای بومی در ماهواره های ناهید 2 و پارس 1