مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 12:052021-02-13اقتصادي

وجود بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز در مراتع دامغان


مسوول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان  دامغان از وجود بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز در مراتع این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/سمنان مسوول واحد مرتع اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان  دامغان از وجود بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز در مراتع این شهرستان خبر داد.

علی جمشیدی در گفت و گو با خبرنگاران از آغاز پایش مراتع قشلاقی شهرستان در بیش از 25 هزار هکتار از مراتع شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای اصلاح، احیا و توسعه منابع طبیعی و مدیریت چرا و اجرای قوانین، طرح پایش مراتع در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: در این طرح، ماموران حفاظت و کارشناسان به مراتع اعزام و ضمن شمارش دام از نزدیک به بررسی وضعیت مراتع و اجرای طرح های مرتع داری و سایر عوامل مربوط به مدیریت چرا از جمله تعداد دام و ظرفیت مرتع می پردازند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اجرای اصولی طرح ها و رعایت قوانین و مقررات مربوط به حفظ، احیا و توسعه از مراتع موجب بهبود وضعیت و حفظ این سرمایه ارزشمند برای نسل های آینده خواهد شد.

وی وسعت مراتع قشلاقی شهرستان دامغان را بیش از 460 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت از مراتع قشلاقی در قالب 90 سامانه عرفی مرتعی است و بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز از آن استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز در مراتع دامغان

وجود بیش از 82 هزار واحد دامی مجاز در مراتع دامغان